Agatha & The Curse of Ishtar
In the winter of 1928, bruised from her divorce and struggling with fame and success, Agatha Christie travels to Iraq and is caught in a web of murder, intrigue and love.
In the winter of 1928, bruised from her divorce and struggling with fame and success, Agatha Christie travels to Iraq and is caught in a web of murder, intrigue and love. It has been two years since the sensation caused by her eleven-day disappearance and Agatha arrives in Baghdad seeking culture and peace. What she finds is Max: an attractive young archaeologist with a bullet wound. Thrown into the decadent heart of the ex-pat community, Agatha is besieged by jealous colleagues, corrupt officials, antiquity smugglers and a local population furious at the theft of their cultural heritage. As the body count rises and Agatha finds herself falling in love with Max, it becomes apparent that the key to this mystery lies outside the walls of the colonial lodge: there is a force at work that has no concern for history or humanity. But it has met his match in Agatha.