Spartans: A True Story
Based on the true story of "Coco" Oderigo. After seeing with his own eyes the violent reality of prisons in Argentina, an upper-class lawyer and former rugby player decides to train a group of prisoners and ends up founding the Spartans, the first prison rugby team.
Based on the true story of "Coco" Oderigo. After seeing with his own eyes the violent reality of prisons in Argentina, an upper-class lawyer and former rugby player decides to train a group of prisoners and ends up founding the Spartans, the country's first rugby team in a prison.
But not everything is so simple. On his path to turn a group of convicts and outcasts into a sports team with possibilities of reintegration into society, Coco must face the prejudice of his own people, the obstacles of the prison system and his players’ personal issues.
Coco witnesses the violence of the prison system and decides to give rugby lessons to the inmates.
Tomi's arrival at the prison threatens the progress Coco is making with the inmates.
Coco faces a critical trial: the Spartans' first official match outside of jail.
Four years later, the Spartans welcome a new group of inmates and bid farewell to old friends.
Outside of jail, Cady and Toto struggle to progress and are confronted by their pasts.
While Coco and Tomi prepare the team for their most important match, the foundation suffers a blow.