Strangest Things
Hidden away from the public behind closed doors are the most remarkable and mysterious objects on Earth. Now, new research and technology can get under their skin like never before. Using the latest in 3D imaging, we examine these artifacts in precise detail to uncover their unbelievable, ancient and truly bizarre secrets.
Locked away in the vaults of museums, laboratories and storage rooms are the most remarkable and mysterious objects on Earth. Until now, the public has never had such access to these rare finds. Using the latest 3D imaging, we can pull them apart, zero in on small details, and rebuild lost or damaged features to uncover their mind-boggling, ancient and bizarre secrets. Scientists and historians reveal the most up-to-date understanding of these oddities and ponder the unanswered questions that remain. From the rarest artifacts found in buried tombs to the weirdest inventions of military engineers and mad scientists to the most beautiful and feared relics of cults and lost societies, these are the world’s strangest things.