Promise at Dawn
From his difficult childhood in Poland to his adolescence in Nice, and his exploits as an aviator in Africa during World War II, Romain Gary lived an extraordinary life. He owes his determination to live a thousand lives and become a famous writer to his mother, Nina. The passionate love of this eccentric mother made him a great novelist, but this boundless love was also his lifelong burden.
From his difficult childhood in Poland to his adolescence under the sun in Nice to his exploits as an airman during World War II in Africa, Romain Gary lived an extraordinary life. Yet he owed this determination to live a thousand lives, to become a great man and famous writer, to his mother, Nina. The overwhelming love of this endearing, eccentric woman would make him one of the major novelists of the 20th century, a man who led a life filled with adventure, passion, and mystery. But her boundless maternal love would also be his burden to bear for life.
The film "Promise at Dawn" is the cinematic adaptation of Romain Gary's cult novel.