Don't Bother to Knock
After getting rejected by his girlfriend, a pilot meets and pursues a babysitter in his hotel...and gradually realizes she's dangerous.
While babysitting in a hotel, a beautiful woman (Marilyn Monroe) begins a flirtation with one of the hotel's guests (Richard Widmark). Rebounding from a breakup with his girlfriend (Anne Bancroft), he's willingly seduced by the babysitter and ends up in bed with her. When the child wakes up and disturbs their lovemaking, the babysitter reveals homicidal tendencies and terrorizes them both. A frightening and provocative exploration of a murderer's mind.