Deutsches Haus
Eva Bruhns on kihlautumassa, kun häntä pyydetään tulkiksi SS-upseerien oikeudenkäyntiin. Evan vanhemmat ja kihlattu yrittävät saada hänet muuttamaan mielensä, mutta hän seuraa vaistoaan ja ottaa työn vastaan. Pian hän huomaa, että hänellä on odottamaton kytkös oikeudenkäyntiin.
Vuonna 1963 Eva Bruhns on nuori nainen, joka työskentelee puola-saksa-tulkkina Frankfurtissa. Hän asuu vanhempiensa kanssa, jotka pitävät Deutsches Haus -nimistä ravintolaa. Eva on kihlautumassa rikkaan postimyyntiyrityksen perijän kanssa, kun hän saa viime hetken pyynnön toimia tulkkina oikeudessa: kaupunki valmistautuu entisen SS-upseerien ensimmäiseen Auschwitzin oikeudenkäyntiin. Evan vanhemmat ja tuleva kihlattu vastustavat kovasti. Eva ei ole ennen kuullut Auschwitzistä, mutta jokin saa hänet sivuuttamaan heidän epäilynsä ja hyväksymään työn. Vasta kun Eva aloittaa tulkkaamisen, hän ymmärtää kansallissosialistisen tappokoneen laajuuden sekä tajuaa vähitellen oman kytköksensä Auschwitziin. Ohjannut Isa Pahl & Randa Chahoud. Tuottanut Sabine de Mardt.
Eva tulkkaa oikeudenkäynnissä ja kohtaa Auschwitzin natsirikokset ensimmäistä kertaa.
Rachel Cohen antaa todistajanlausunnon. Eva tajuaa, että hänen vanhempansa tuntevat pääsyytetyn.
Eva matkustaa valtuuskunnan kanssa Auschwitziin, mikä herättää hänessä syvään juurtuneita tunteita.