Mark Wahlberg tekee räjähdysmäisen roolisuorituksen toiminnantäyteisessä trillerissä, joka perustuu legendaariseen ja vaikuttavaan videopeliin. Max Payne on itsenäinen poliisi, joka ei piittaa säännöistä ja jolla ei ole enää mitään menettävää. Hän janoaa kostoa ja aikoo jäljittää syylliset perheensä karmivaan murhaan. Pakkomielteinen rikostutkinta vie hänet kuitenkin keskelle painajaista.