Uskomaton kesä Shallow Laken leirillä on nyt vietetty ja Wildcatsit palaavat kouluun valmistelemaan High School Musical kolmosen teatterituotantoa. Suunnitelmat muuttuvat, kun rehtori Gutierrez ilmoittaa, että Disney kuvaa kauan odotetun High School Musical nelosen heidän koulussaan.
Wildcatsit koe-esiintyvät koulumusikaalia varten ja harjoittelevat leffan parissa.
Ihmissuhteet joutuvat koetukselle ja salaisuudet paljastuvat Ginan halloween-kemuissa.
Musikaali on vaarassa, sillä Ricky ja Kourtney ovat koulukierroksella ja muilla on muuta puuhaa.
Ricky, Gina ja muut Wildcatsit tekevät suuria päätöksiä musikaalin ensi-illassa.