High School Musical
Troy (Zac Efron) tunnetaan parhaiten pelaajana, joka pitää East High'n koripallojoukkueen tulostaululla. Elämässä ei tietenkään ole kyse pelkästään urheilusta, ja Troyn donkkaillessa kaunis ja fiksu Gabriella (Vanessa Anne Hudgens) kohottaa koulun mainetta olemalla sen menestyksekkään akateemisen joukkueen avainjäsen. Huolimatta heidän ulospäinsuuntautuneisuudestaan kukaan ei pitäisi Troyta tai Gabriellaa teatteri-ihmisinä. Kun sana leviää siitä, että tämä suosittu pari on päättänyt koe-esiintyä koulun musikaalia varten, East High'n oppilaat tulevat saamaan arvokkaan opetuksen ryhmätyöstä valmistautuessaan esitykseen, joka saa yleisön tanssimaan.