Seikkailu New Yorkissa
Sharpay Evans on matkalla New Yorkin kirkkaisiin valoihin varmana siitä, että hänelle on välittömästi luvassa mainetta ja kunniaa. Teatteri on kuitenkin säälimätön paikka, kuten hän ja hänen hauvansa Boi saavat huomata, kun he kohtaavat juonittelevan Broadway-tähtösen, joka tekee kaikkensa murskatakseen kilpailijansa, hemmoteltu piski vierellään.
Miten upea oikein täytyy olla, jotta voi olla jymymenestys Isossa Omenassa? Se selviää pian eräälle kunnianhimoiselle diivalle. Kun kykyjenetsijä bongaa hänet esiintymässä koiransa Boin kanssa hyväntekeväisyysgaalassa, Sharpay Evans (Ashley Tisdale) lähtee kohti New Yorkin kirkkaita valoja varmana siitä, että hänelle on välittömästi luvassa mainetta ja kunniaa. Teatteri on kuitenkin säälimätön paikka, kuten hän ja Boi saavat huomata, kun he kohtaavat juonittelevan Broadway-tähtösen, joka tekee kaikkensa murskatakseen kilpailijansa ja joka omistaa hemmotellun Countess-nimisen hauvan. Onneksi Sharpay tapaa myös Peytonin (Austin Butler), komean elokuva-alan opiskelijan, joka pitää Sharpayta lähes yhtä kiehtovana kuin tämä itse.