Doc Brown on Päättänyt tehdä unelmastaan totta ja siirtyä elämään 1880-luvun villiin länteen. Hän on kuitenkin vähällä saada ennenaikaisen lopun, joten Marty matkustaa takaisin menneisyyteen pelastamaan häntä. On kuitenkin yksi ongelma. Doc on niin ihastunut opettajatar Clara Claytonin (Steenburgen), että hänestä on tullut hieman hajamielinen.