Qualified
Moottoriurheilun miehisessä maailmassa kunnioitettu Indianapolis 500 on pitkään ollut se ainoa oikea kisa. Toukokuussa 1977 vuosikymmeniä vanhat perinteet joutuivat koetukselle, ennätyksiä rikottiin, eikä Indy 500 koskaan palannut entiselleen. Sinä vuonna rallikuskiksi alkanut entinen matematiikanopettaja Tom Sneva ajoi ensimmäistä autoa, joka virallisesti ylitti 321 km/h (200 mph) rajapyykin, elävä legenda AJ Foyt vei Borg-Warner-palkinnon ennenkuulumattoman neljännen kerran, ja viimeisenä karsintapäivänä, alentuvasta suhtautumisesta, pelottelusta ja epäilyksistä huolimatta, Janet Guthrie, ensimmäinen Indy-karsintoihin koskaan yrittänyt nainen, ansaitsi itselleen paikan 33 kunnioitettavan auton joukossa.