Judi Dench, Bill Nighy, Maggie Smith ja Tom Wilkinson tähdittävät eloisaa komediaa brittiläisinä eläkeläisinä, jotka muuttavat vanhainkotiin Intiassa, missä heidän elämänsä saavat uutta potkua.
Ryhmä brittiläisiä eläkeläisiä päättää "ulkoistaa" eläkepäivänsä edullisempaan ja näennäisen eksoottiseen Intiaan. Heitä houkuttelevat mainokset äskettäin kunnostetusta Hotelli Marigoldista ja kuvitelmat lokoisasta elämästä, mutta saapuessaan he näkevät palatsin olevan vain varjo entisestä loistostaan. Vaikka uusi ympäristö onkin odotettua vähemmän ylellinen, eläkeläiset käyvät läpi heidät pysyvästi muuttavia yhteisiä kokemuksia ja saavat huomata, että elämä ja rakkaus voivat alkaa uudelleen, kun jättää menneisyyden taakseen.