Draama, Elämäkerrat
Kentuckylaisen torpparin poika (Cuba Gooding Jr.) liittyy hiljattain yhdistyneisiin merivoimiin, ja hänen tiukka koulutusupseerinsa (Robert De Niro) ei halua osaa eikä arpaa hänen tavoitteisiinsa.
Cuba Gooding Jr. ja Robert De Niro tekevät vaikuttavat roolisuoritukset ylistetyssä ja koskettavassa armeijadraamassa, joka perustuu Carl Brashearin tositarinaan. Afroamerikkalainen torppari (Gooding) Kentuckysta haaveilee urasta Yhdysvaltain merivoimien sukeltajana, mutta hänen tiellään seisoo ennakkoluuloinen koulutusupseeri (De Niro).