Anna ja kuningas
Englantilainen kotiopettajatar saapuu Bangkokiin (1860-luvun paikkeilla) opettamaan kuninkaan lapsia. Poliittisen juonittelun keskellä hänen ja kuninkaan välille kehittyy intohimoinen mutta siveä suhde, joka muuttaa Siamin historiaa ja herättää opettajattaren oman elämän jälleen eloon.