Totuus on tuolla jossain, ja FBI-agentit etsivät sitä ja yrittävät selittää näennäisen selittämättömiä tapahtumia tässä ilmiöksi muodostuneessa tieteissarjassa. Heidän tutkimiinsa outoihin tapauksiin lukeutuu ufohavaintoja, avaruusolentojen kohtaamisia, niiden suorittamia sieppauksia ja aika lailla kaikkea mahdollista paranormaalin tutkimustiedon saralta.