Vihollinen vuoteessani
Laura ja Martin ovat olleet neljä vuotta naimisissa ja vaikuttavat täydelliseltä pariskunnalta. Todellisuus heidän kotonaan on kuitenkin toinen, koska Martin pahoinpitelee ja on julman pakkomielteinen aviomies.
Laura Burney (Julia Roberts) ei ole pelkkä rikkaan sijoitusneuvoja Martinin (Patrick Bergin) edustusvaimo. Hän on myös pahoinpidelty vaimo. Lavastettuaan oman kuolemansa hukkumalla hän vaihtaa nimensä, muuttaa Iowan Cedar Fallsiin ja ryhtyy uuteen suhteeseenkin. Mutta kun hänen juonensa selviää Martinille, mies saapuu Iowaan noutamaan "omaisuutensa" takaisin.