Laika & Nemo
Nemo on rannikkokylässään kummajainen. Kukaan muu ei pukeudu sukelluspukuun ja jättimäiseen kypärään. Kaikki muuttuu, kun hän tapaa astronautti Laikan.
Sukelluspukunsa ja jättimäisen kypäränsä takia Nemo on erilainen kuin muut. Kaikki kuitenkin muuttuu, kun hän tapaa astronautti Laikan, ja elämä saa yllättävän käänteen. Elokuva kertoo ulkopuolisuudesta, kiusaamisesta ja yksinäisyydestä, mutta myös niiden voittamisesta ja kasvamisesta. Nemon on opittava hyväksymään itsensä sellaisena kuin on. Muiden mielipiteistä viis! Vaikean kouluajan jälkeenkin voi yhä ryhtyä syvänmerensukeltajaksi tai astronautiksi.