The French Dispatch
Visionäärisen ohjaajan Wes Andersonin The French Dispatch herättää eloon kokoelman tarinoita viimeisestä amerikkalaisesta lehdestä, jota julkaistiin kuvitteellisessa 1900-luvun ranskalaiskaupungissa Ennui-sur-Blaséssa. Moni maailman rakastetuimmista tähdistä loistaa tässä journalisteille kirjoitetussa rakkaustarinassa, muun muassa Benicio Del Toro, Adrien Brody, Tilda Swinton, Timothée Chalamet, Jeffrey Wright, Frances McDormand, Léa Seydoux, Stephen Park, Owen Wilson, Willem Dafoe, Lyna Khoudri, Mathieu Amalric, Christoph Waltz, Edward Norton, Jason Schwartzman, Henry Winkler, Anjelica Huston ja Bill Murray. The French Dispatchin päätoimittajan Arthur Howitzerin kuoltua toimituskunta kokoontuu yhteen kirjoittamaan hänen muistokirjoitustaan, ja syntyy neljä tarinaa: Kirjoittaja Herbsaint Sazeracin innoittama tarina on huolestuttava matkakertomus kaupungin rähjäisimmistä osista. J. K. L. Berensen (Swinton) tarjoaa "Betonista mestariteosta" Moses Rosenthalerista (Del Toro), rikollisesta mielisairaasta taidemaalarista ja hänen vanginvartijastaan ja muusastaan (Seydoux). Lucinda Krementzin "Manifestin tarkastelu" (McDormand, jonka henkilöhahmo on kunnianosoitus The New Yorkerin ikoniselle kirjoittajalle Mavis Gallantille), on kronikka rakkaudesta ja kuolemasta opiskelijakapinan pyörteissä. Ja kirjoittaja Roebuck Wright (Jeffrey Wright) kynäilee poliisityyliin jännittävän tarinan huumeista, sieppauksesta ja kulinarismista otsikolla "Poliisikomentajan yksityinen ruokasali". The French Dispatch pursuaa kiehtovia, visuaalisesti palkitsevia, mutkikkaita, yksityiskohtaisia ja hauskoja elementtejä, joita yleisö osaa käsikirjoittaja-ohjaaja Wes Andersonilta jo odottaa.