Gotta Kick It Up
Kun valmentaja jää eläkkeelle, Marshallin yläkoulun tanssijoukkue on musertunut. He eivät saa ehkä enää harrastaa suosikkiliikuntaansa. Kun uusi biologianopettaja neiti Bartlett sitten suostuu heidän valmentajakseen, tanssijadiivojen täytyy antaa kaikkensa kilpailussa ja katsoa, onko heistä keinuttamaan, steppaamaan ja astelemaan mestaruuskilpailuihin asti.
On uuden kouluvuoden alku Marshallin yläkoulussa, mutta eräästä tyttöjoukosta se tuntuu enemmänkin kaiken lopulta. Tanssijoukkueen opettaja on jäänyt eläkkeelle, eikä korvaajaa ole näköpiirissä. Uusi biologianopettaja neiti Bartlett on kuitenkin opiskellut tanssia ja ottaa tehtävän vastaan. Ensimmäinen kilpailu on katastrofi, mutta joukkue alkaa tehdä kovasti töitä ja parantaa taitojaan suuresti. Kun tytöt osallistuvat toiseen kilpailuun ilman koulun tai vanhempien lupaa, he ovat menettää valmentajansa. Tyttöjen täytyy kestää vaikeita suhteita, laskevia arvosanoja, matalaa itsetuntoa ja rahan puutetta, mutta heidän uusi asenteensa, jonka mukaan kaikki on mahdollista, vie heidät finaaliin saakka.