Up – kohti korkeuksia
Eläkkeelle jäänyt ilmapallokauppias Carl Fredricksen, osittain hulivili ja osittain unelmoija, lähtee kohti taivasta sitomalla tuhansia ilmapalloja taloonsa. Carlin tietämättä nuoresta eräseikkailijasta nimeltä Rasmus tulee odottamaton salamatkustaja matkalle, jollaista he eivät osanneet odottaa.
Eläkkeelle jäänyt ilmapallokauppias Carl Fredricksen, osittain hulivili ja osittain unelmoija, on valmis viimeiseen tilaisuuteensa päästä kokemaan korkealla lentämisen jännitystä. Carl sitoo tuhansia ilmapalloja taloonsa ja lähtee kohti lapsuusunelmiensa kadotettua maailmaa. Carlin tietämättä Rasmus, yli-innokas kahdeksanvuotias eräseikkailija, joka ei ole koskaan rohjennut takapihaansa kauemmas, on väärässä paikassa väärään aikaan, nimittäin Carlin kuistilla. Maailman epätodennäköisin kaksikko yltää uusiin korkeuksiin ja tapaa loistavia ystäviä, kuten Dogin, koiran, joka osaa puhua erityisen kaulapantansa ansiosta, sekä Kevinin, harvinaisen neljä metriä korkean lentokyvyttömän linnun. He ovat jumissa keskenään viidakossa, ja Carl ymmärtää, että joskus elämän suurimmat seikkailut eivät ole niitä, joihin ryhtyy tarkoituksella.