William Shakespearen Romeo+Julia
Shakespearen teksti yhdistyy nykyaikaiseen kuvaan ajattoman rakkaustarinan uudessa tulkinnassa.
Baz Luhrmannin upea ja omaperäinen tulkinta William Shakespearen rakkaustarinasta on kerrassaan lumoava. Leonardo DiCaprio ja Claire Danes näyttelevät kielletyn rakkauden kourissa vellovia nuoria. Tapahtumapaikkana on kuitenkin tällä kertaa futuristinen Verona Beachin kaupunkimaisema.