Loistava tulevaisuus
Tämä Charles Dickensin klassikkoon perustuva dramaattinen tarina kertoo nuoren miehen siirtymästä aikuisuuteen ja hänen elämänsä pysyvästi muuttavien ihmisten vaikutuksesta.
Toiveikas taiteilija Finn (Ethan Hawke), joka on ollut lapsuudestaan asti pakkomielteisen kiinnostunut hyvin varakkaan naisen sisaruksentyttärestä Estellasta (Gwyneth Paltrow), suostuttelee aikuisen Estellan toimimaan mallinaan. Tämä mahdollistaa sekä Finnin syvimpien toiveiden että pahimpien pelkojen toteutumisen. Nykyaikaan sijoitetussa uudessa versiossa Charles Dickensin klassikosta näyttelevät myös Robert De Niro ja Anne Bancroft.