אדם שלישי על ההר
צעיר שוויצרי מנסה להגשים את חלומו של אביו, לטפס על פסגת הר בוגדני בהרי האלפים המכונה "המצודה".
מבוסס על סיפור אמיתי. הנה סיפורו המרתק ועטור השבחים של רודי מאט (ג'יימס מקרת'ור), עובד מטבח צעיר הנחוש בדעתו לכבוש את "המצודה", ההר המחודד והמושלג בו אביו קיפד את חייו. בעידודם של בת זוגו המסורה (ג'נט מונרו) ומטפס הרים אנגלי מפורסם (מייקל ריני), רודי עובר תקופת אימונים מפרכת לפני שהוא מוכן להתמודד עם הסכנות המדהימות שההר הרצחני מציב. מצולם במקום ההתרחשויות בצרמט שבשוויץ, עם נופים עוצרי נשימה וצוות שחקנים יוצא דופן, "אסם השלישי על ההר" הוא אחד מסרטי ההרפתקאות הטובים ביותר בכל הזמנים!