אמיל והבלשים
בזמן ביקור אצל סבתו, כספו של ילד נגנב. כדי לקבל את הכסף בחזרה, הוא עוקב אחרי הגנב. בדרך, הוא פוגש חברים חדשים ומוצא בעיות כשהוא מגלה שהכייס מעורב עם שודדי בנקים ידועים לשמצה.
כאשר אמיל נוסע באוטובוס לברלין לבקר את סבתו ובת דודתו, כספו נגנב על ידי נוכל שמתמחה בחפירת מנהרות. אמיל חייב לקבל את הכסף בחזרה כי הוא נועד לסבתו. בעודו עוקב אחרי הגנב, אמיל נתקל בגוסטב, יזם צעיר שאוסף את כל חבריו כדי לעזור לאמיל למצוא את הכסף. גם בן דודו של אמיל מתערב והם מסתבכים יותר ממה שהתכוונו כאשר הם מגלים שהכייס של אמיל מעורב עם זוג שודדי בנקים ידועים לשמצה.