Jégkorszak 5. - A nagy bumm
Motkány addig hajszolja az elérhetetlennek bizonyuló makkot, míg egy olyan világegyetembe kerül, ahol véletlenül kozmikus események sorozatát indítja el, amelyek átalakítják és fenyegetik a jégkorszak világát. Hogy megmeneküljenek, Sidnek, Mannynek, Diegónak és a csorda többi tagjának el kell hagyniuk otthonukat, és egy komédiákkal és kalandokkal teli küldetésre indulnak egzotikus új vidékekre, rengeteg színes, új szereplővel találkozva.