1982-ben Primo Levi egy hegyi túra során újra önmagára talál, és eközben egy hegyi menedékházban megismer egy rejtélyes férfit, aki semmit sem tud Primo múltjáról.
1982-ben Primo Levi egy hegyi túra során újra önmagára talál, és eközben egy hegyi menedékházban megismer egy rejtélyes férfit, aki semmit sem tud Primo múltjáról. Az együtt töltött idő során Primo úgy érzi, hogy újra szembe kell néznie az élete során átélt borzalmakkal: a második világháború idején letartóztatták, mert az olasz antifasiszta ellenállás tagja volt, majd később az auschwitzi koncentrációs tábor foglya lett.