Anthony Ashley-Cooper, Shaftesbury 10. grófja Nagy-Britannia egyik leggazdagabb embere volt, egy történelmi család sarja, aki grandiózis ingatlanokat tulajdonolt az Egyesült Királyságban és Franciaországban, egy 9000 holdas birtokot és több tízmillió font értékű műtárgyat. Idejét megosztotta a dorseti ősi családi otthon és a francia Riviéra között, ahol alkoholban, drogokban és szexben bővelkedő hedonista életmódot folytatott.
Anthony Ashley-Cooper, Shaftesbury 10. grófja Nagy-Britannia egyik leggazdagabb embere volt, egy történelmi család sarja, aki grandiózis ingatlanokat tulajdonolt az Egyesült Királyságban és Franciaországban, egy 9000 holdas birtokot és több tízmillió font értékű műtárgyat. Anthony megosztotta az idejét a dorseti ősi családi otthon és a francia Riviéra között, ahol alkoholban, drogokban és szexben bővelkedő hedonista életmódot folytatott, a több millió fontos öröksége terhére. Franciaországban megismerkedett egy escortügynökségen keresztül Jamila M'Barekkel, és miután a nő 2002-ben azt állította, hogy teherbe esett tőle, összeházasodtak, így Jamila lett Shaftesbury harmadik grófnője. Kapcsolatuk azonban feszültté vált, és válással végződött. A gróf 2004-ben adta be a válókeresetet, miután megismerkedett egy kétgyermekes fiatal hosztesszel, Nadia Orche-sal. Nem sokkal később a gróf eltűnt – a sajtóban megjelent találgatások szerint a maffia rabolta el, hogy a vagyonának átadására kényszerítse. Hónapokkal az eltűnés után Jamila bevallotta a rendőröknek, hogy a grófot a bátyja, Mohammed M'Barek ölte meg hirtelen felindulásból, és Anthony oszlásnak indult holttestét később az Alpok lábánál találták meg egy szurdokban. Jamila és a testvére tagadták, hogy előre megfontolt szándékból követték volna el cselekedetüket, de mindkettőjüket elítélték és börtönbe zárták.