A férfiakat is megszégyenítően heves természetű, ügyes harcossá érett, gyönyörű Mulan élete legszebb időszaka előtt áll: Shang generális ugyanis megkérte a kezét, így lehet készülődni a csodás esküvőre. Csakhogy mielőtt valóban összeházasodhatnának, még néhány akadályt együttes erővel le kell győzniük! Az akadályok egyike nem más, mint Musu, a család nagyszájú védősárkánya, aki túl komolyan veszi a feladatát és ezzel elég jelentősen összekavarja a dolgokat. De a császár is új, veszélyes feladattal bízza meg a bátor harcos lányt és jövendőbelijét. Mulannak és Shangnak három hercegnőt kell elkísérnie esküvőjére, keresztül egész Kínán. Útközben Mulan rájön, hogy a hercegnőket saját akaratuk ellenére akarják megházasítani, ezért a császár parancsa ellenére ismét saját kezébe veszi a dolgok irányítását. A Disney ezúttal sem okoz csalódást!