Az ikrek, Dipper és Mabel Gravity Falls rejtélyes városkájába érkeznek a nyári szünidőre.
Az ikertestvérek, Dipper és Mabel Pines váratlan kalandok előtt állnak, amikor a nyarat nagy-nagybácsikájuknál töltik az Oregon állambeli Gravity Falls rejtélyes városkájában. Érkezésükkor Dipper és Mabel zsibárus nagy-nagybátyja, Stan bácsi, befogja az ikreket segíteni a Rejtély Kalyiba működtetésében, a mókás turistacsalogatóban, ahol a gyanútlan vásárlókat átejtik. Bár Dipper és Mabel gyorsan rájönnek, hogy a Rejtély Kalyiba csak egy átverés, de érzik, hogy valami nincs rendben új városkájukban, és együtt elkezdik megfejteni Gravity Falls titkait.