Al Davis vs. The NFL
A Raiders-tulajdonos Al Davis és az NFL-biztos Pete Rozelle közötti sokáig tartó viszály története - ahogyan azt a deepfake technológia segítségével életre keltett két férfi meséli el.
Mindketten a profi futball történetének legfontosabb alakjai közé tartoztak. Negyed évszázadon keresztül tartó viszályuk központi szerepet játszott abban, hogy az NFL a sportág legnépszerűbb és legsikeresebb ligájává fejlődött. Most az Al Davis kontra NFL című filmben Ken Rodgers rendező és az NFL Films visszatekint a Raiders-tulajdonos Al Davis és az NFL-biztos Pete Rozelle közötti szüntelen, kompromisszummentes és mindig színes csatára. Az 1960-as évek közepétől kezdve, amikor Rozelle az NFL fiatal biztosa volt, Davis pedig a rivális AFL-t vezette, egészen az 1980-as évekig, amikor Davis pert indított a liga ellen, hogy engedélyezze a Raiders Oaklandből Los Angelesbe költözését, a két titán folyamatosan és nagyon nyilvánosan harcban állt egymással. Az ellenségeskedés még akkor is folytatódott, amikor a Raiders az NFL egyik legnépszerűbb és legsikeresebb franchise-ává vált, és nyolc év alatt három Super Bowlt nyert a 70-es évek végén és a ‚80-as évek elején, és Rozelle 1989-es visszavonulásáig nem is csillapodott. A dokumentumfilmnek minden bizonnyal nem kevés a jelentősége, hiszen éppen akkor kerül a mozikba, amikor a Raiders befejezi az első szezonját legújabb otthonában, Las Vegasban, ahol egy új, a lehető legmodernebb stadionban játszik. És egy olyan film esetében, amely két, már elhunyt emberről szól, Rodgers és csapata arra törekedett, hogy friss, alternatív megközelítést alkalmazzon a történet elmeséléséhez: új, innovatív technológiával, az úgynevezett „deepfake“ segítségével „keltették életre“ Alt és Pete-et, és első személyben meséltették el közös történetüket. Bár az újrateremtések nem valódiak, az egyes szereplők által elmondott történetek igazak, és a párbeszédek az NFL Films tárházából származó interjúk kincsesbányáján alapulnak. Az eredmény egy megdöbbentően eredeti, szórakoztató és leleplező bepillantás a korszakalkotó futballtörténetbe - és újra ráirányítja a figyelmet a sportvilág két óriásának karizmájára és jelentőségére.