Csernobil: Egy katasztrófa krónikája
A csernobili katasztrófa a történelem legsúlyosabb nukleáris balesete, amelynek során a légkörbe 400-szor több sugárzás jutott, mint a hirosimai atombomba robbanásakor. E katasztrofális esemény 40. évfordulóján ez a sorozat a teljes történetet meséli el – a reaktor megolvadásától a KGB által elkövetett eltussoláson át egészen a mai ukrajnai háborúig.
1986. április 26-án a csernobili atomerőmű 4. blokkjában végzett biztonsági teszt a történelem legsúlyosabb nukleáris balesetét okozta. A hatalmas robbanás és az azt követő tűzvész több mint 400-szor több sugárzást bocsátott ki a légkörbe, mint a hirosimai atombomba. Ez globális katasztrófa volt – a radioaktív felhő elterjedt Európában, és végül körbejárta a Földet. A csernobili katasztrófa 40. évfordulójára készült, mérföldkőnek számító sorozat a teljes történetet meséli el a reaktormeltdown-tól a KGB által elkövetett eltussoláson át egészen a mai ukrajnai háborúig, feltárva, hogyan vált egy nukleáris zóna háborús övezetté. A sorozatban olyan túlélőkkel készült megrendítő interjúk szerepelnek, akik még soha nem szólaltak meg nyilvánosan, és egyedülálló betekintést nyújt a nyugati és szovjet reakciókba, így új perspektívát kínál egy intrikákkal, csalásokkal és tragédiákkal teli történetre.