Elefánt
Shani, az afrikai elefánt és lelkes fia, Jomo egy epikus utazásra indul a csordájával, több száz mérföldet megtéve a hatalmas Kalahári-sivatagon át az Okavango-deltától a Zambezi folyóig. Nagy matriarchájuk, Gaia vezetésével a család brutális hőséggel, fogyatkozó erőforrásokkal és kitartó ragadozókkal küzd meg, miközben őseik nyomdokaiba járnak, hogy elérjék az édent.
Shani, az afrikai elefánt és lelkes fia, Jomo egy epikus utazásra indul a csordájával, több száz mérföldet megtéve a hatalmas Kalahári-sivatagban, az Okavango-deltától a Zambezi folyóig, ahogyan őseik tették. Shani és családja az utolsó elefántok közé tartozik a földön, akik megteszik ezt a hosszú vándorutat. Shani fia a mindenre rácsodálkozó, egyéves Jomo, akinek ez az első vándorútja. Shani 40 évesen második a falka matriarchális öröklési sorrendjében. Nővére, Gaia az első. Gaia csordája egyike a sok fajnak – a vízilótól az antilopokon át a páviánokig – amelyet a hegyekből áradó víz éltet, ami a sivatag szívét az Okavango-deltaként ismert zöld oázissá alakítja át. De jön az évszak vége, és tömeges kivándorlás van. A víz a legfontosabb az élethez. Ez talán a dél-afrikai Kalahári-sivatagban, a bolygó egyik legszárazabb helyén a leglátványosabb. A víz apad, az éden porrá válik, ahogy a delta is az eltűnő vizek egyikévé lesz. Gaia tudja, hogy a csordáját a forró Kalahári-sivatagba kell vezetnie, mielőtt a vízforrások kiszáradnak. Útjuk sikere az ő tapasztalatán és bölcsességén múlik, amely sok generáción át öröklődött. Ahogy az „egy elefánt soha nem felejt” szólás is sugallja, ezek a hatalmas emlősök mélyen kötődnek a múltjukhoz. Gaia ősi elefántösvényeken, kacskaringós utakon vezeti a családját – vizes helyeket érintve, amire szükségük van, hogy átkeljenek a sivatagon. Útközben a nedvességben gazdag mopánlevelek és az esővízzel teli baobab fatörzsek adnak nekik nedvességet. Ahogy közelednek úti céljukhoz, a csordának át kell kelnie a hatalmas Zambezi folyón, hogy elérje a biztonságos menedéket. Be kell lépniük a sekély vízbe, ahol a krokodilok gyakran elragadják a Jomóhoz hasonló elefántborjúkat, és meg kell küzdeniük egy vad áramlattal, amely a világ legnagyobb vízesése, a Viktória-vízesés felé sodorja őket. A csorda erejének és kitartásának hála sikerül elérniük a célt, így megpihenhetnek, élvezhetik a korlátlan mennyiségű vizet és a gyümölcsöket, amiket leráznak a fákról. De néhány hónapon belül az élelem elfogy, és a víz megkezdi útját vissza az Okavango-deltába. A családnak ismét át kell kelnie Afrika vadonjain. A deltába való visszavonulás nem könnyű feladat, mivel Angolában árvíz pusztít, és a csordának sietnie kell. Az elefántok közötti érzelmi kötelékek azonban olyan erősek, mint az emberek között, és a család erejével jutottak idáig. Gaia, Shani, Jomo és családjuk együtt vág neki a legrövidebb útnak… az oroszlánok földjén át.