Anna és a király
Valamikor 1860 körül egy angol nevelőnő érkezik Bangkokba a király gyermekeit tanítani. A nő és a király között – politikai intrikák közepette – szenvedélyes kapcsolat alakul ki (ez plátói marad). Kapcsolatuk megváltoztatja Sziám történelmét, és a nőt is megfiatalítja.