A Smaragd románca izgalmas folytatásában Joan (Kathleen Turner) és Jack (Michael Douglas) újra egy veszélyes útra kelnek, hogy megtalálják a titokzatos „gyöngyöt”.
A Smaragd románca izgalmakkal teli folytatásában Joan Walder írónő (Kathleen Turner) és Jack Colton vándor (Michael Douglas) egy újabb veszedelmes úton találják magukat - ez alkalommal a vad észak-afrikai sivatagban. Ám amikor Joant elrabolják, Jacken múlik, hogy megmentse őt – bár társának, Ralphnak (Danny DeVito) más tervei vannak.