A Német Ház
Eva Bruhns az eljegyzésére készül, amikor felkérik, hogy SS-tisztek perében tolmácsoljon. A szülei és a leendő vőlegénye visszatartanák, de a megérzését követve elvállalja a munkát. Hamar ráébred, hogy bár soha nem gondolta volna, a perhez személyes szálak kötik.
1963-ban Eva Bruhns lengyel-német tolmácsként dolgozik Frankfurtban. A szüleivel él, akik a Német Ház nevű éttermet vezetik. Eva és egy csomagküldő vállalkozás jómódú örököse az eljegyzésükre készülnek, amikor a fiatal nőt az utolsó pillanatban felkérik, hogy tolmácsoljon a bíróságon: a város korábbi SS-tisztek első Auschwitz-perére készül. Eva szülei és leendő vőlegénye erősen ellenzik, hogy ő legyen a tolmács. Eva korábban soha nem hallott Auschwitzról, valami mégis arra indítja, hogy figyelmen kívül hagyja a fenntartásaikat és elfogadja a felkérést. Amikor fordítani kezd a perben, akkor döbben rá a nemzetiszocialista gyilkológépezet kiterjedtségére, hogy lépésről lépésre ráébredjen arra is, személyes kötődéssel bír a helyszínhez. Isa Pahl és Randa Chahoud rendezésében, a producer Sabine de Mardt.