Indiana Jones and the Temple of Doom
Indiana Jones and his unlikely companions, singer Willie Scott and street-smart kid Short Round, must abandon ship right before their plane crashes spectacularly near a remote village that has been struck by misfortune — the theft of its sacred stone. Always jumping at adventure, Indy and his friends set out to recover the stone, and are met with a force more sinister than they ever imagined.