Avalon High
Allie Pennington is ecstatic to find out she is staying at Avalon High until she graduates. But while researching King Arthur's legacy, she begins to believe some people at the school may have medieval blood in them. The deeper Allie searches, the more convinced she is that her school is a contemporary Camelot, and it's up to her to solve the mystery before notorious traitor Mordred wins again.
Allie Pennington (Britt Robertson) is ecstatic when her parents tell her she now will be attending Avalon High until she graduates. She can finally join the track team, make new friends and be a normal high school student. But shortly after arriving, Allie discovers that something strange may be afoot. While researching a term paper on King Arthur's legacy, she begins to notice some interesting parallels between the past and the present, from handsome quarterback Will (Gregg Sulkin), his cheerleader girlfriend, Jen (Molly Quinn) and their best friend, Lance (Chris Tavarez), to Will's brooding stepbrother, Marco (Devon Graye), a quirky kid named Miles (Joey Pollari) and football players who act like knights of the Round Table. The deeper Allie searches, the more convinced she is that her school is a contemporary Camelot, and it's up to her to solve the mystery of Avalon High before notorious traitor Mordred wins again.