Brahmāstra Part One: Shiva
This trilogy tells the story of India’s original universe, The Astraverse. Inspired by cultural concepts and Indian history, this first part of the trilogy focuses on Shiva who, on the brink of an epic love, has his world turned upside down. That's when he learns he has a connection to the Brahmāstra — and a great power within, the power of Fire! The original version of the film in Hindi can be found on the Extras tab.
Brahmāstra — the Trilogy is the beginning of India’s first original universe, The Astraverse. It is an original cinematic universe inspired by deeply-rooted concepts and tales from Indian history but set in the modern world, with epic storytelling of fantasy, adventure, love and hope — all told using cutting-edge technology and never-before-seen visual spectacles. Brahmāstra Part 1 is the story of Shiva — a young man and our protagonist, who is on the brink of an epic love, with a girl named...Isha. But their world is turned upside down, because Shiva learns that he has a mysterious connection to the Brahmāstra...and a great power within him that he doesn’t understand just yet — the power of Fire. Join Shiva’s adventures as he journeys into the world of Astras and discovers his destiny as the Divine Hero of the universe.