Davy Crockett, King of the Wild Frontier
There's never been a folk hero quite like Davy Crockett, and you'll see why when you watch him take on an alligator, clash with an Indian chief in a tomahawk duel and battle for freedom at the Alamo. Davy and his friend George Russell fight in the Creek Indian War, then Davy is elected to Congress and brings his rough-hewn ways to the House of Representatives. Finally, Davy and George journey to Texas and join in the last stand at the Alamo.