The Dominican Dream
"The Dominican Dream" is a portrait of the Dominican immigrants of New York in the '80s and '90s, seen through a loving family whose youngest son, Felipe Lopez, became the top ranked high school basketball player in the nation and was hailed as "The Dominican Michael Jordan'. Embraced as an immigrant hero, then cast aside as an American failure, Felipe Lopez would eventually find happiness not as a basketball player, but as the man he was always meant to be.