Available to You From ESPN
The Spirits of St. Louis, an entertaining and at times controversial team that played only two seasons in the American Basketball Association, continue to exist in a most unusual fashion.
When the American Basketball Association disbanded in 1976, four ABA franchises joined the NBA -- the Nets, Nuggets, Pacers and Spurs. But one of the odd teams out found a different way to secure its future. "Free Spirits" tells the colorful story of the Spirits of St. Louis -- an entertaining and at times controversial team featuring stars like Marvin Bad News Barnes and James Fly Williams with an upstart sportscaster named Bob Costas calling the play-by-play. The Spirits managed to pull off a stunning playoff upset of the defending champions in their first season, and on their way to franchise extinction, co-owners Daniel and Ozzie Silna managed to negotiate a contract that has allowed the team to continue to exist in the most unusual fashion.