Ready to Run
Although her father died in a racing-related accident, Corrie Ortiz dreams of becoming a jockey in the predominantly male sport of thoroughbred horse racing. Despite her mother’s misgivings, Corrie uses a gift her grandmother calls the "confidence of horses" to help her horse, Thunderjam, overcome his fears, then guides him all the way to the California Derby.