Year of the Scab
Two weeks into the 1987 season, the NFL's players went on strike. For the first time in the history of professional sports in the United States, replacement players would take the field. "No-Names", "Has-Beens", and "Never-Would-Be's" were plucked from obscurity for one last chance at football immortality. What they didn't know was that their golden ticket would become a scarlet letter.
Crossing the picket line to play in the NFL changed their lives, but not in the way they'd expected or hoped. The moment they crossed the picket line, they were no longer athletes; they were scabs. They were worse than replaceable. They were disposable.