Oil Spill of the Century
Den 16. mars 1978 grunnstøtte Amoco Cadiz, en supertanker lastet med over 220 000 tonn petroleum, på skjær ved kysten av Bretagne i Frankrike. Ulykken forårsaket det største utslippet i Frankrikes historie, ødela 300 kilometer av Bretagnes kystlinje, drepte tusenvis av dyr og satte den lokale økonomien i fare. Men hva er igjen etter ulykken i dag?