De ferske politibetjentene Judy Hopps og Nick Wilde er på sporet av et stort mysterium når Gary De'Snake kommer til Zootropolis og snur dyremetropolen på hodet. For å løse saken må Judy og Nick gå undercover i uventede nye deler av byen, der deres voksende partnerskap blir satt på prøve som aldri før.