En jusprofessor involverer studentene sine i en mordplan.
Den glimrende, karismatiske og forføreriske professor Annalise Keating blir involvert med fire jusstudenter fra klassen sin, «How to Get Away with Murder». Lite vet de at de må bruke det de har lært i det virkelige livet, i denne mesterlige, sexy, spenningsdrevne juridiske thrilleren fra Shonda Rhimes og Betsy Beers, ledende produsenter av «Grey’s Anatomy» og «Scandal».