True Heroes of Jamestown
Denne dokumentaren graver i historiene og legendene om de første polske nybyggerne i Amerika. Gjennom grundig etterforskning ser den på deres rolle i etableringen av kolonien Jamestown, og forsøker å skille mellom historiske fakta og seiglivede myter om deres plass i USAs begynnelse.