Bli med Richard Ayoade for en annerledes miniferie. Den anerkjente regissøren, forfatteren og BAFTA-vinnende skuespilleren Richard Ayoade har et problem: Han hater å dra på ferie. For ham er det å reise kjedelig, stressende og tar altfor lang tid. Det må være en måte å få maksimal ferieverdi fra minimal tid brukt.
Bli med Richard Ayoade for en annerledes miniferie. Den anerkjente regissøren, forfatteren og BAFTA-vinnende skuespilleren Richard Ayoade har et problem: Han hater å dra på ferie. For ham er det å reise kjedelig, stressende og tar altfor lang tid. Det må være en måte å gjøre det morsommere, mer effektivt og mindre ensformig. Richard har som mål å få maksimal ferieverdi fra minimal tid brukt. Han er kald, han er kalkulerende, han er hensynsløs. Dette er reise uten nåde. I denne spesialen blir komiker David Baddiel med Richard Ayoade for en sesongbasert miniferie i Jordan, og besøker underverker i verdensklasse, forbløffende ørkener og oversaltede hav når de følger i fotsporene til profeter og legender.