Robin Hood
Når en adelsmann blir tvunget til å gi fra seg land av en grådig herskende klasse i det 12. århundre i England, flykter han ut i skogen og blir til Robin Hood, leder for en gjeng med lovløse som røver fra de rike og gir til de fattige.
Legenden om adelsmannen som ble forvandlet til en helt for de fattige fra det 12. århundre, blir gjenfortalt i en original produksjon som byr på eventyr, action, romantikk og en ny tolkning av mannen bak legenden. I det splittede England på 1100-tallet styrer normannerne med en jernhånd, og sakserne trosser deres autoritet på egen risiko. Etter et sammenstøt med en normannisk ridder i et forsøk på å redde en krypskytter, blir den saksiske adelsmannen Robert Hode (Patrick Bergin) selv et offer, og tvunget til å gi fra seg begge landområdene sine samt trontittelen. Han stemples som en fredløs og skjuler sin identitet under det nye navnet Robin Hood, han utkonkurrerer sine normanniske rivaler, vinner kjærligheten til den vakre Maid Marian (Uma Thurman), og blir en stor helt for det nedstemte saksiske folket. Deretter, når soldatene til prins John nærmer seg og hushjelpen Marian er i ferd med å bli tvunget til å gifte seg med hans største fiende, må Robin Hood gå i gang med sin dristigste manøver til nå.